Internationalisering med Expedia

Düsseldorf, 30-06-2015 | atraveo och Expedia utökar sitt samarbete med reseportaler i fler länder. Från och med nu finns atraveos bokningsmotor för semesterhus och -lägenheter också på Expedia.se, .dk, .it och .fr.

Hela atraveos samlade erbjudande med fler än 290 000 semesterhus och -lägenheter kan nu också bokas hos åtta nya reseportaler hos Expedia, nämligen Belgien, Danmark, , Frankrike, Italien, Nederländerna, Sverige, Tyskland och Österrike. Med sig in i samarbetet tar Expedia sitt goda anseende och sin utbredning. atraveo å sin sida bidrar med en integrerad förmedlingstjänst i form av booking-engine och därmed sammanhängande teknik, content inventory tillsammans med service och förvaltning.

Redan direkt efter integrationen av de nya portalerna genererades gemensamma bokningar. För atraveo är expansionen av det sedan 2012 bestående samarbetet med Expedia dessutom ytterligare ett viktigt steg mot internationalisering.

Om atraveo:
atraveo är den stora marknaden för semesterhus på internet med fler än 290 000 semesterhus och semesterlägenheter runt om i Europa och hela världen. Vid sidan av det stora urvalet kännetecknas den integrerade förmedlingstjänsten av kontrollerade kundomdömen och en generell bästa pris-garanti. Företaget har utvecklat och bedriver en egen bokningsteknologi med liquid search, prisjämförelse och uppdatering av objektens tillgänglighet i realtid och tillhandahåller även en omfattande kundservice på tio olika språk. atraveo GmbH med huvudkontor i Düsseldorf är ett företag inom TUI Group.