Inloggen
Poolvilla in Istrië: object 617979
Blogbericht van 31-12-2014

Onze garantie: What you see is what you get

Met de jaarwisseling en daarmee stipt aan het begin van het hoofdseizoen van de boekingen voeren wij een verstrekkende garantie voor de klanten in. 

„Is het vakantiehuis echt zoals beschreven?” “Bestaat dat huis wel echt?” Deze en vergelijkbare vragen bereiken ons af en toe van bezorgde nieuwe klanten. Wat vanuit ons perspectief verbazingwekkend is, maakt duidelijk dat er nog steeds vakantiegangers zijn die zich zorgen maken als ze boeken via internet. Reden genoeg om hen een belofte te doen:

„What you see is what you get“

De omschrijvingen van de vakantiehuizen en -appartementen kunt u vertrouwen. Of ze nu van een particuliere verhuurder, een lokaal agentschap of een reisorganisatie stammen - ze representeren in ieder geval de daadwerkelijke feiten. Alle aanbieders hebben zich voor het aangaan van de samenwerking daartoe verplicht. U kunt ons op ons woord geloven! Mocht er toch een keer reden voor kritiek zijn, waarbij de aanbieder van uw accommodatie geen uitkomst biedt, dan kunt u zich tot atraveo wenden. Wij beloven u een coulante en onbureaucratische afhandeling.

Hoe komen de objecten eigenlijk in het aanbod van atraveo?

In principe is het niet mogelijk dat een object op de website van atraveo geplaatst wordt zonder dat het gecontroleerd is. Na het kiezen van een nieuwe partner wordt de samenwerking eerst in een persoonlijk gesprek uiteengezet. Door het nauwe contact met de afzonderlijke verhuurders, agentschappen en organisaties  waarborgen onze medewerkers zowel de kwaliteit van het aanbod als de vlotte afhandeling van de boekingen. Het nauwe contact wordt vanzelfsprekend ook tijdens de lopende samenwerking voortgezet.

Ook in technisch opzicht moeten er taken afgehandeld worden: de objectgegevens die de aanbieders online of via een interface beschikbaar stellen, worden bij atraveo verwerkt, gecontroleerd, geïnterpreteerd en geoptimaliseerd voor een klantvriendelijke weergave op de website. Daarbij spelen echter niet alleen teksten en afbeeldingen een rol. Ook van de gegevens m.b.t. de ligging, de huiscoördinaten, de bezetting en de prijzen willen we dat deze continu correct weergegeven worden.

Achter de coulissen draagt dus een groot deel van de atraveo-medewerkers op de meest uiteenlopende manieren zorg voor de correcte en actuele weergave van de objectbeschrijvingen. Dit omvangrijke proces van het kiezen, het controleren en het verzorgen van het aanbod zien wij als een van onze sterke punten. En dat willen wij voortaan met „What you see is what you get“ ook garanderen.

 

Garantievoorwaarden

Hoewel dit wettelijk niet verplicht is, garandeert atraveo u: "what you see is what you get." De beschrijvingen van vakantieaccommodaties die op de website van atraveo GmbH aangeboden worden, komen in de essentiële details overeen met de feiten. Alle coöpererende aanbieders hebben zich tegenover atraveo daartoe verplicht voor ze aan de samenwerking begonnen. Mochten er tijdens het verblijf in de vakantieaccommodatie klachten ontstaan, dan gelden de volgende regels: 

  • Als u tijdens uw verblijf ter plaatse een mankement vaststelt, dan dient u de aanbieder van de accommodatie, dan wel zijn plaatselijke vertegenwoordiger onverwijld daarvan op de hoogte te brengen, om hem zo de mogelijkheid te geven het op te lossen. In uitzonderlijke gevallen kan er sprake zijn van een vervangende accommodatie.
  • Mocht de reclamatie ter plaatse niets opleveren, dan zou u zich uiterlijk binnen twee weken na terugkomst van uw vakantie schriftelijk tot uw aanbieder moeten wenden. Voeg alstublieft, indien mogelijk, bewijsstukken toe. Naar keuze kunt u de reclamatie ook naar atraveo sturen, wij sturen deze dan door naar de aanbieder.
  • Antwoordt de aanbieder niet binnen een termijn van zes weken na ontvangst van de reclamatie of kan er binnen acht weken geen schikking met de aanbieder bereikt worden, dan doet atraveo een poging tot bemiddeling, bijvoorbeeld d.m.v. een schikkingsvoorstel. Mocht ook dit geen resultaat opleveren, dan komt atraveo voor u op, als uw eis gegrond lijkt en u in ruil daarvoor uw eis jegens de aanbieder aan atraveo overdraagt. 
  • Beperking: onafhankelijk van een eventuele contractuele of wettelijke claim tegen de aanbieder van de vakantieaccommodatie heeft deze garantie alleen betrekking op huursom van de accommodatie en is schadevergoeding voor de heen- en terugreis of zogenaamd gederfd vakantieplezier uitgesloten.  De garantie beperkt zich tot de hoogte van de daadwerkelijk betaalde huur-, dan wel de reissom en de eventuele betaalde bijkomende kosten voor diensten die bij de accommodatie aangeboden worden. Een schadevergoeding voor zaken die afwijken van de omschrijving van de accommodatie en die te wijten zijn aan overmacht (bijvoorbeeld storm, brand), is uitgesloten.

 

Bevalt het hierboven getoonde vakantiehuis u? Hier gaat u naar de objectomschrijving.